68 milyon yıllık fosil yumurtasının gizemi çözüldü

ORTADOĞU NEWS - Sönük bir Amerikan futbol topu gibi görünen fosil, şu anda bir Şili müzesinde tutuluyor. Yapılan araştırma ve analizler sonucunda, yumurtanın dinozorların yanında yaşayan soyu tükenmiş dev bir deniz kertenkelesine veya yılanına ait olduğu belirlendi. Araştırmacılara göre, 29 x 20 cm’lik yumurta fosili, nesli son birkaç yüzyılda tükenen Madagascar’ın uçamayan dev fil kuşlarının yumurtalarından biraz daha küçük.

Atlas Dergisinin haberine göre, Teksas Üniversitesi’nden paleontolog Lucas Legendre, “Bu yeni yumurta Antarktika’nın ilk yumurta fosili ve şimdiye kadar keşfedilen en büyük yumuşak kabuklu yumurta” dedi.

Bilim insanlarına göre, Antarktika’da böyle bir yumurta bırakacak kadar büyük yaratıklar deniz kertenkeleleri ya da uzun boyunlu plesiosaurlardı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.